torstai 21. kesäkuuta 2012

Jaksamisesta, salaisuuksista ja peittelystä

Tiedän että se rakastaa mua, ja mä rakastan sitä mutta miks silti on niin paha olla?

Tuli samanlainen olo kuin silloin kun löysin ekaa kertaa tyttöystävän blogin ja aloin tajuta että se on sairas. Mun koko keho on vaan pahaa oloa, sydämmeen sattuu ja tekis mieli vaan potkia jo valmiiksi kipeää jalkaa seinään lisää että se varmasti menis paskaksi.

Löysin siis tyttöystäväni toisen blogin, se on alottanut sen koska tietää/epäilee/jotain että saatan välillä vilkasta sen blogia eikä halua että pahoitan mieleni. Kaunis ajatus mutta ei. Pahoitan mieleni, ja tuntuu pahalle koska mut on jätetty kokonaan ulkopuolelle. Mua pelätään. Mä en eilen suuttunut kun kysyin painoa ja sain kuulla ne aivan liian pienet lukemat. Mä en ole pahoittanut mieltäni kun se on sanonut oksentaneensa. Mut se tuntuu pahalle että kysyin tänään miten syömiset on mennyt kun lähdit mökille, kuulemma ihan hyvin ja näin. Sitten nyt luen blogista että se on oksentanut.

Vittujumalauta, tulkaa joku lopettamaan tää hulluus! Mä en kestä, en kestä, en kestä. Koitan kestää koska rakastan sitä ihmistä niin mielettömästi mut just nyt kaiken jaksaminen tuntuu niin ylivoimaselta. Mut on suljettu ulkopuoelle ja koitetaan esittää että kaikki on hyvin, että tilanne ei olisi niin paha kuin se on.

Olo on vaan sellanen että eikö mikään saa tyttöystävää tajuamaan miten helvetiksi se on tehnyt sen oman elämän, mun elämän ja meidän yhteisen elämän. Sen paras ystävä just ilmotti että oli löytänyt ilmeisesti vanhan blogin, lukenut sitä vähän eikä aio ottaa enää tyttöystävääni yhteyttä ennenkuin tyttöystävä on siihen valmis ja ottaa taas uudestaan yhteyttä. Eli suomeksi tyttöystävän paras ystävä pisti välit poikki, toivoin että se laukasisi jonkun halun parantua mutta ei tainnut. Tässä on käynyt niin että tyttöystävä ei päässyt mihinkään kouluun ja puhuu nyt vakavissaan muutosta jonnekkin kauas missä ei ole kavereita. Eli ilmeisesti toiveena ja tavoitteena juurikin se että kaikki kaverit unohtaa ja jättää rauhaan?

Miksi, voi miksi sairaudesta ei voi puhua mulle avoimesti ja rehellisesti. Mä vihaan ihan yli kaiken valehtelua, pettämistä ja paskanpuhumista. Tuntuu siltä että mulle on syötetty paksua köyttä joka on ollut hevonpaskaa, että mulle on valehdeltu. Lähden sunnuntaina taas töihin ja tyttöystävä sekä minä palataan tiistaina kaupunkiin, juuri nyt on olo että en tiedä haluanko nähdä häntä.

Kuvittelenko vai onko se ihminen muuttunut ihan täysin siitä mihin hänessä alunperin ihastuin? Rakastan tyttöystävääni toki edelleen, mutta joskus tuntuu että en tunne häntä. Hassua eikö? Rakastaa mutta samaan aikaan tuntea ettei tunne sitä henkilöä jota rakastaa.

Multa salataan asioita ja peitellään asioita, se ei tunnu kivalle. Joo joo tiedän, syömishäiriötä sairastavat usein peittelee ja salailee koska on noloa ja biibadaa mutta vaikka tiedän tuon faktan tuntuu niin saatanan pahalle. Miksi ei voi puhua mulle? Ei varmaan tunnu tyttöystävästäkään hyvältä salata ja esittää, eikä musta hyvälle kun se paljastuu niin miksei vaan voi olla salaamatta ja esittämättä, olla sellainen kun on ja sanoa mitä ajattelee? Kertoa jos ruoka tai syöminen ahdistaa? Kertoa jos on oksentanut?

Jos ei rakasta itseään, voiko todella rakastaa toista?

Mun tyttöystävä lukee tätä blogia, mutta ihan sama. Mä en jaksa välittää siitä just nyt, on paha olla ja syy on valehtelematta yksin sen. Rakastan sitä ihmistä mut mä en tiedä miten pitkään jaksan, natisen liitoksistani.

Rakkaimmalleni:
En ole sulle vihainen, suuttunut, loukkaantunut tai pahoittanut mieltäni.
Olen pettynyt.

6 kommenttia:

  1. Näistä asioista puhuminen on tosi vaikeeta..En nyt välttis halua puolustella sun tyttöystävää tai mitään mutta puhun omasta puolesta. Ehkä se jotenkin hävettää tunnustaa että on taas sortunut tai jotain. Just esim jos on oksentanut niin itte ainakin oon samaan aikaan pettynyt itteeni mutta kuitenkin tyytyväinen, se kuiteskin hävettää ihan hirveesti, en mä vois kellekkään sitä sanoo paitsi blogiin :/ mutta en tiiä myöskään miten saisit autettua, kun ei oikeen voi auttaa mitenkään.. voimia!

    VastaaPoista
  2. Tiedän että puhuminen, ja tunnustaminen on hankalaa mutta kun tuntuu että asiat pimitetään multa jos ei kerrota. Mutta hei, ehkä mun pitäisi koittaa vähän relata ja olla tuskastumatta jos en saa ihan tietää että nyt on oksennettu ja nyt ei ole tänään tullut syötyä. Ehkä on aika keskittyä enemmän toisiimme eikä sairauteen. Parhaitenhan voi kai auttaa olemalla olemassa ja rakastamalla?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Syömishäiriö on niin helvetillinen sairaus, se muuttaa ihmistä ja pahimmassa tapauksessa ajaa kaikki läheiset pois ympäriltä. Se saa valehtelemaan ja esittämään jotain mitä ei oikeesti oo. :( vaikka relaaminen voi tuntuu vaikeelta niin se on silti hyvä! se ei ainakaan edistä että hyysää ja vahtii koko ajan vieressä että miten syyään ja onkos nyt oksennettu yms. parhaiten just auttaa olemalla läsnä eikä tee liian isoo numeroo syömisistä. Kyllä mä uskon että me kaikki jossain vaiheessa tajutaan että nyt ei oo kaikki hyvin. Sitä odotellessa... yritä vaan viedä molempien ajatukset pois sairaudesta, hyvässä seurassa mä ainakin jopa melkein unohan että oon sairas:)

      Poista
  3. Tyttöystäväsi varmaan haluaa muuttaa pois kaikkien ihmisten läheltä, että voi rauhassa jatkaa syömissekoiluaan. Näin mulla ainakin oli.
    -J

    VastaaPoista
  4. okei, tää tulee vähän suoraan. valehtelu, salailu, toisen stalkkaaminen ym pilaa suhteen. puhun vähän niinkun kokemuksella.. ex suuttui tai tuntui pitävän mua maailman inhottavinpana ihmisenä joka kerta kun tunnustin et olin sortunut...taas.

    joten jotta saisin sen pitämään mua ihanana ja saisin sen koskettamaan ja halaamaan edes mua, en kertonut. kunnes se tajus et valehtelin päin naamaa niin se alkoi piikitellä, ei ilkeästi vaan kaikkitietävään sävyyn. ei enää yrittänytkään ymmärtää. lakkasi välittämästä. ''relasi'' menemällä baariin kavereiden kanssa ja vei mut siksi aikaa kotiin oksentelemaan. sitten se lakkas koskemasta muhun enää pitkällä tikullakaan.. joten menin ja petin sitä sun ikäsen pojan kanssa(olen parikymppinen nainen) jonka kanssa nykyään asun.

    tää poika halaa ja rakastaa mua vielä senki jälkeen ku oon sortunut.bulimia on osa mun tän hetkisen elämän arkea, sitä sekään ei aina hyväksy mutta ymmärtää. se saa mut nauramaan vaikka muuten olis ollu ihan paska päivä. fyysinen välittäminen korostuu silloin kun toinen ei usko omaan ihanuuteensa. se voi ahdistaakin, tai sitten ei.

    itseäni ahdistaisi, jos eläisin parisuhteessa, jossa totuus tulee ilmi vain stalkkaamalla toisen nettiblogia.
    kumppaniin pitäisi pystyä luottamaan muutenkin, ilman että tämä tuomitsee tai suuttuu tai tekee muuten selväksi, että epäonnistuja on huono ihminen.

    -neverending-

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, ei salailu, stalkkaminen tai mikään sellainen kuulu kyllä terveeseen suhteeseen. Mutta mun oli pakko stalkata että sain tietää miten mun tyttöystävällä menee, ja tyttöystävän pakko salailla etten pahoittaisi mieltäni.

      Kuitenkin puhuttiin tyttöystävän kanssa jo useampi viikko sitten tästä ja sovittiin että relaillaan vähän asian suhteen, ja se sanoo jos on sortunut tai menee huonosti. Mä en siitä suutu enkä pety, rakastan tyttöystävni sairaudesta hulimatta ja annan kaiken mahdollisen tukeni mitä vain pystyn antamaan. Kyllä mä tyttöystävääni pidän ihanana, söpönä ja aivan mahtavana ihmisenä vaikka se sanoisi oksentaneensa.

      Poista

Jos tunnistat mut tai jonkun näistä teksteistä: olet tervetullut kommentoija, mutta pidä tunnistus omana tietonasi.